Sidvyer, senaste månaden

söndag 18 november 2012

Samlade verk denna helgen

 Jag kan ärligt säg att jag har jobbat mig ner till benstumparna denna veckan. Har sällan uppskattat en sovmorgon som denna där jag kan vakna i lugn och ro,inte stressa till gymmet och inte ha något jag MÅSTE rita upp. Det har varit fantastiskt roligt att ha Jacob Wiman här att gästa,en mer ödmjuk och trevllig kille får ni leta efter i denna branchen. Trots sina ringa 2 år har han redan så otroligt bra koll på sin stil och på tekniken! Hatten av till dig Jacob! Han kommer troligen ner och gästar fler gånger så om ni är intresserade så får ni hålla koll på Eyescreamtatoos facebooksida! Eyescreamtattoos facebook
Mitt jobb på fredagen var att täcka en pumpa (man kan ju undra vad han tänkte när han valde den?) med lite polynesiskt.



Jacob rev loss ett supercleant jobb på en tjejs underarm,,
 Och jag hade det enormt sorgliga jobbet därefter att föreviga en liten 18 veckor gammal pojkes fotavtryck på pappas fot. Jag hoppas så att det kommer ett större friskare avtryck inom ca 10-11 månader brevid detta,annars är ingenting i världen rättvist. Det ni ser på bilden är alltså den riktiga storleken. Hjärteskärande.
 På lördagen kom mina kära holländare tillbaka (inte flygande dock)  och Jos  blev tänd på idén jag kastade ur mig om en döskallemal som är uppbyggd av hans egna instrumentdelar,och så bli det! Ni har ett Gibson gitarhuvud i övre vingen, en vanlig gklav undertill,ett rör från en rörförstärkare och fästena från hans trummor . Lite steampunk blev resultatet och det är fan alltid ok:)
Nu ska jag dra till gymmet,mysa lite där och sen åka och hämta min stackars vän i Göteborg som nyss blivit opererad! No rest 4 the wicked.

2 kommentarer:

Jos sa...

Hej Stina.

Tack så mycket för igår. Det var
jättetrevligt och jag är väldigt stollt
över denna snygga tattoo du har gjort
till mig.
Groeten

Anna Hellblom sa...

Så där ja!

Jag har gått å blivit ett sånt jäkla känslomonster.

Började lipa som en idiot när jag såg den lille pyttefoten.

En sån tatuering är större än alla tuffa drakar, dödskallar, koi fiskar och demoner ihopa.