Sidvyer, senaste månaden

torsdag 15 november 2012

Batch nummer 6 till coveruptävlingen!

Alright, här är mitt bidrag!

Sommaren 2001 och jag är 14 år. Två av mina bästa vänner har lyckats övertala sina föräldrar att få tatuera sig, varsin tribal på vänster respektive höger arm.
Jag bönar och ber mina föräldrar och till slut så ger dom med sig (WTF?).

Slår upp Tatuerare i gula sidorna och hittar en lämpligt nog mitt i centrala Malmö.

Jag som 14-åring har ju naturligtvis ingen aning om vilken tribal jag vill tatuera in, jag vet ju bara ATT jag vill ha en tatuering.

Jag och min kära pappa åker in till studion och möter då XXXXX. fullkomlig Trainspotting, fullblodad junkie.
Det första han frågan min far är fall han är polis. Och när min far säger nej börjar han skryta om hur han blev skjuten av ett hagelgevär nyligen.

iaf. jag får en pärm, väljer en tribal och sätter mig i stolen.

1,5h senare är jag lyckligast i världen. kommer till skolan och alla är ju naturligtvis eld och lågor.

5 år senare träffar jag XXXXXXX, berättar att jag har en tatuering av honom. han tittar på den och brister ut i ett högljutt "åhhhhh fyyyyyyy fan!" "Fy fan va jag måste varit koksad när jag gjorde den"

well, and here it is. dassig oct grågrön som den borde vara!


Hejsan mitt namn är Marcus  är 22 år och gjorde denna när jag var tolv år på nyårsafton hos en kille som heter XXXXX som var en granne till oss som var ny inom att tatuera men han hade gjort en del bra och jag hade tjatat på min pappa i över 1 år att jag ville ha en, för jag var med och såg han göra sin arm och fastnade helt för det, men nu är det så att den ser inte alls bra ut och den ser helt enkelt skum ut och gillar inte att ta av mig tröjan för att visa den för skäms över hur den ser ut och har varit inne ett bra tag nu på att göra något nytt så såg jag att ni hade en tävling och det skulle ju vara helt perfekt !  

hoppas att jag får höra av dig :)

Mvh Marcus 


ps. jag fick lära mig en läxa att inte bli tatuerad så ung ... blir inte bra ... 

(Red Anmärkning:Jag blir så förbannad att jag inte kan sitta still när jag hör att 2 vuxna män låter en tolvåring tatuera sig!!! Det är rent ut sagt barnmisshandel och helt jävla upp åt väggarna! Detta exemplet borde socialstyrelsen höra talas om när de säger att ingen 18:års lag behövs,att barnen har föräldrarna som ser efter deras behov.Det går bra att sätta 18årsgräns på triss och 15års gräns på något så vanligt som energidryck,men tatueringar verkar inte finnas i regerigens verklighet!)
.

Hej Stina!

Våren 2008 var jag 18 år gammal. Min dåvarande pojkvän köpte en tatueringsmaskin utan någon eftertanke eller erfarenhet.
Lät han tatuera in några "blommor" på nedre delen av min mage, Litade på honom att det skulle bli bra.
Som du ser så blev det inte det , Nu sitter jag här med några otroligt fula "blommor", 
Som väldigt få människor har sett, skäms att visa dem. Det är väl inte så konstigt egentligen?

Hjälp mig bli av med dessa dåliga tonårs minnena!!

/Lulli

Hej Stina

Denna påbörjades i år..... i maj månad... min önskan va att få smycka min arm med mina barns första bokstav plus att ögonen skulle vara en symbol på mitt gamla och mitt nya liv...
som du ser så stämmer inget med orginalet.... o han fick inte fortsätta....  o nu skäms ja för att visa min arm... de ja skulle stolt bära blev en katastrof istället.... snälla hjälp mig.....
han som gjorde detta heter XXXXXXXXXX.... från XXXXXXXXX han skulle ha haft studio innan o allt... men nu vet ja inte om han alls har haft detta..... ser ut som ett barn har varit i farten tyvärr.

mvh
Åsa


Hallå hallå där Stina.

Glad jag blev när jag såg att du har en cover up tävling,det betyder att jag har en liten chans att få väck min fula...ja vad det nu är.

För..vad kan det vara..runt 7 år sen kanske,då var jag alltså 21 år ung (damn vad gammal jag börjar bli) så kördes denna på min vänstra underarm,på utsidan.
Det var ett flashmotiv från någon tidning och den var jättefin,tro det eller ej,jag gillade den.
Men oh,den blev inte riktigt lika fin på min hud.
Hemmapularen, vars namn är XXXXXXXXXXXXXXX, var visst inte så värst duktig.
Shit så besviken jag blev.
Han tyckte dock att han gjort ett toppenjobb.
WTF?

Så jäkla synd att ha en så ful gaddning på underarmen ,den syns ju hela tiden liksom.

Har fått höra att den är för mörk för att gadda över men jag har ingen aning,sånt kan du avgöra iaf :)
Jag har inte en enda idé på vad man skulle kunna ha där istället så isf är det helt och hållet upp till dig.

take care//Hella


Inga kommentarer: