Sidvyer, senaste månaden

onsdag 14 november 2012

Batch nummer 5 av Coverup tävlingen

Hej Stina.

Det hela började med att jag skulle fylla 20. Jag hade längtat länge och önskade mig endast en tatuering i present. Dagen kom. Och jag var så ivrig. Trodde jag skulle få ett presentkort eller en liten startpeng till en tatuering hos en bra tatuerare. Men. Så blev det inte bara...

Min dåvarande bästa vän fortsatte höra mig tjata om hur gärna jag ville ha en tatuering, på sidan av handleden. För att just en stjärna är så fin, och den representerar både mig själv och min starka familj.. Min kompis hade försökt boka tid hos JAKE i simrishamn men väntetiden var över 3 månader men min kompis hade, enligt honom själv, en kompis som var såååå bra på att tatuera och som höll på att lära sig och hade en liten studio hemma utanför XXXXXXXXXXXX. XXXXX heter han. Såg några av hans verk och de såg väl bra ut, framförallt litade man väl på sin kompis lovord och satte sig i stolen. UNG OCH DUM.
JAG BLEV sååå missnöjd redan på plats, tatueraren sa att "nä men det blir bättre, det tar tid att läka en tatuering och först då kan man se resultatet".

Nog tog det tid. och resultatet blev värre än jag trott. Nu går jag alltid till seriösa tatuerare, vilket fått mig att ångra min tatuering mer och mer. den är så fruktansvärt ful! Inte är det så jag vill representera en fin stjärna, mig själv och min familj?
Skäms så över den. Samtidigt blir jag så arg över hur människor kan sätta sig och tatuera andra, när de rent ut sagt suger!!!

Jag är jättegärna med och deltar i din tävling om coverup.
HADE BLIVIT SÅ GLAD OM JAG VANN. Som student finns det helt enket inte möjligheten att lägga pengar på en removal :( Alltid massa andra tråkigheter som kommer ivägen.

Hejsan denna tatuering fick jag när jag var 19 av en kompis, XXXXXXX heter han. Som hade planer på att bli tatuerare .de verka ju skit bra tyckte jag, gratis tatuering och allt va bra tills den va läkt och man börja kolla på den och insåg den va inte ett dugg bra så om man hade kunnat få hjälp med den så hade jag varit skit nöjd:) mvh andreas
(Red.Anmärkning:Jag har försökt nå killen för bättre foto och har inte ens fått klart för mig om den skulle vara med att tävla,men jag antar att det är så,så for now får man helt enkelt nöja sig med detta fotot)

Hej,
Denna urfula skapelse kom till 98 99 nånstans. Av XXXXX XXXXXXXXXX i XXXXXX.
Från början är det en myra!!!!!!
Men utifrån folks förfrågningar och undringar om det var en sköldpadda utökades den och kördes ytterligare hos en annan tatuerare vid namn XXXX. Denne man fanns i XXXXXXXX. Då var jag mest inställd på att hitta ett svart mönster som kunde täcka min fula mindre kreation.. Jag stressade fram en svart ful tribal liknande julbock..... Sedan gick det ett tag och jag fick ett ytterligare ryck att " fixa" till den jävla bocken med någon krusidull o krumelur.. Hos XXXXXXX igen. Men efter att alla år har gått och jag ALDRIG känt mig nöjd och glad för gadden så ska jag göra en coverup hos någon RIKTIG tatuerare nu så när jag fick nys om tävlingen är jag givetvis med. Jag har garanterat en av SVERIGES Fulaste gaddar. Så varför inte. Grejen är att jag tycker att stället den sitter på ( nacken ) är helt ok men jag har aldrig känt att jag kunnat stå för den. Så nu take it or leave it. I hopp om att kunna visa en schysstare baksida som är jag.  

Hälsn Johanna
Hej Tjej!
Jag gjorde denna tatueringen på skuldran för 11 år sedan samtidigt som min dotter gjorde sina kinatecken i svanken. Det var en 47års present från henne,mest för att hon inte trodde jag vågade! Den är blekt och utfluten och inte alls fin mer!
Hälsningar Inga-Britt

Hejsan Stina. Här kommer lite info om min tragiska tatuering


Det var 11 år sedan och jag skulle nyss börja första ring på gymnasiet. Jag ville tvunget ha en tatuering och tillslut hittade jag en snubbe i Malmö som tatuerade minderåriga.
Dum som man var på den tiden så tog man den man hittade utan att tänka på konsekvenserna. Mannen lovade mig att rita upp en egen tatuering åt mig och jag valde den jag tyckte var den ultimata.
Åren gick och jag var väl inte missnöjd med min trampstamp den var ju ritad till mig och bara mig men det var något jag i framtiden ville bygga bort och göra om. 
Dock träffade jag på ännu en dålig tatuerare som inte alls gjorde det jag önskade utan sa "det blev bättre såhär" så jag tappade förtroendet för tatuerare väldigt mycket. 

Men för snart 2 år sedan Träffade jag en tjej (t.v på bilden) via en vän och när vi under kvällen snyggade till oss för att gå ut fick jag syn på något som såg precis likadant ut som det jag hade gömt under tröjan. 
Vi drog upp tröjorna och visst var det så. Hon hade fått samma historia och tatueringarna är nästan identiska. 

Inte nog med att jag har en tatuering jag inte är speciellt nöjd med i svanken, någon annan har en precis likadan. Jag kände mig väldigt sviken av tatueraren och ångrar verkligen att jag gick på lögnen om att "den var ritad till mig".  

Nu vill jag inget annat än att göra om och göra rätt. 


Det är jag till höger på bilden

Hls

Sam



3 kommentarer:

Jessica sa...

Allstå det är så kul att kolla in alla fula tatueringar som folk går omkring med. Trots att det är tragiskt!

Anonym sa...

Hmm. Undras om inte tatueringen på vaden redan är en coverup. Varför gör man annars bara en stor svartgrå sak?

Stina sa...

Nope,ingen cover där,den är så grå att man hade sett vad det än var där under.