Sidvyer, senaste månaden

måndag 5 november 2012

Batch nummer 4 av Coverup-tävlingen:)

Hejsan Stina..

Va roligt med en tävling  ..  detta skulle jag  vilja vinna  nu när man kan snart blir 30..=)

Detta är iaf  min första tatuering.... 
jag va 18 år och visste inte bättre   en scorpion skulle jag ha fick tid som en arbetskollega hade fått på  XXXXXXXXXXXXXX kommer inte i håg vad han hette som tatuera  men han va tydligen inte så duktig säger dom ..=S   höll på att svimma närinnan  jag va klar..
självklart tycker jag att jag va super tuff som hade en tattoo just då  ..
men  nu  12 år senare  kallar min dotter den en skelettkrabba och den är tydligen hårt tauerad sne och ving och  har tappat färg (  som dom  brukar göra ) 
 skulle  blir mer än glad om man skulle kunna göra något vettigt där i stället..

mvh Anna  
(red.Anmärkning:den sitter på nere delen av ryggen)



Hej!

Tänk dig en tribal tatuering i svanken fast på andra sidan kroppen och du har mitt bidrag!
(Hur denna kom till är för mig en väldigt personlig historia och jag väljer därför att inte berätta alla detaljer)


Jag var ca 17år och hade pratat med random kille på nätet under en tid, han verkade schysst och en kväll bestämmer jag mig för att åka och hälsa på honom.
När jag kommer dit visar det sig att han tillfälligt bor ihop med två tjejer som sysslar med diverse suspekta saker och ingen av dessa tre personer är helt nyktra när jag anländer.
Som 17åring är jag nyfiken på det mesta och testar det som bjuds och under ruset dras plötsligt en tatueringsmaskin fram, mina byxor dras ner och denna konstiga tatuering blir gjord utan mitt godkännande.

Jag vet varken killens namn eller hans egentliga bostadsort men han var inte bra på att tatuera och jag hoppas verkligen att han inte tatuerat fler!
Allt är snett och ojämnt, som tur är var han lätt på handen och det har inte blivit några ärr-bildningar.
Från mitt håll sett ser det dessutom ut som en liten pepparkaksgumma i kjol som är på väg ut genom atmosfären.

Har sen dag ett tänkt att jag ska göra en coverup men eftersom jag skämts över hur ful den är samt att placeringen gör att den döljs väl så har det inte blivit av än.
Hoppas på vinst och friheten att gå i bikini utan att hela tiden behöva dra upp bikinitrosorna för att dölja min rymdgumma!






Hej!

När jag var 19 år stack jag och ett gäng kompisar ner till Göteborg för att göra stan osäker!! Vi var stentuffa och ännu tuffare tänkte vi bli när vi begav oss till hamnen för att göra tatueringar. Man kan väl säga att det var en impuls och inget vi tänkte igenom längre än några minuter. Har ingen aning om vad tatueraren hette, en man var det i alla fall och tatueringsboden hette rätt och slätt XXXXXXXXXXXX... Inne i butiken kollade vi väggarna och det tog väl ytterligare några minuter att välja motiv. Jag ville ha en ganska liten tatuering och gärna en fågel, den skulle vara svart. Det fick bli en svala med en ranka i näbben. Som tur är gjorde jag den på axeln så att jag slipper se den, men de gånger jag ändå ser den så tycker jag att det liknar mer en korp än en svala. Skulle va kul med dina färger runt och en uppfräschning av den. 

Mvh Ann-Sofie 



Hej,
Eftersom jag lääänge har funderat på att göra om detta fula helvete så har jag spanat efter bra tatuerare en länge tid och det var på så vis jag började gilla din sida på Facebook.
Så när jag såg din tävling så kände jag. Ok , nu har jag min chans. Men sen så backade jag en smula då jag tänkte att den kanske inte är den mest ugly tatuering man någonsin skådat och att jag kanske inte skulle ha chans att vinna. Men så tog jag mig en extra titt i spegeln och konstaterade att jag måste vara blind. Tatueringen är asful och jag måste oavsett om jag vinner eller inte göra om skiten.
Denna hemska "sol" sitter på min högra överarm och gjordes av en gammal kompis som hade startat en studio i den lilla småstaden jag bodde i, XXXXXXXXXXXX. Men så till det pisamma i kråksången. Det är jag, Jessica, en 17 årig, svår estetelev som själv designade mästerverket. Och idag undrar jag hur fan jag tänkte. Jo, jag gör en sån där snygg tribal som alla andra har, men med en liten twist så att det blir en underbar sol som står för att jag är en riktig solstråle eller något sån´t. Usch, usch och fy för mig. Sedan att tatueraren har kört lite ytligare på vissa ställen så att den är mindre "svart/grön" på en del ställen gör ju inte hela härligheten bättre och att den ganska snabbt efter att det gjordes blev kanske grönaktig och oljämn.
Nu vill jag ha bort synden från mitt liv som svår estetelev på dramalinjen. Nu har jag känt mig ful i klänningar med bara ärmar i 17 år för mycket. HJÄLP MIG!


MVH
Jessica
(Red.Anmärkning: Den är tvärtom körd rätt hårt,därför blir den grönaktig. Ju längre ner under huden man stoppar bläcket ju mer hud lägger sig över det svarta,och beroende på vilken ton man själv har blir tattoon grön,grå eller blåaktig.)


Red.Anmärkningar på dessa bidragen och föregående.
När jag startade med att tatuera så var det nyaste hetaste tribaler,och jag är plågsamt medveten om att jag hjälpt till att sätta dit en massa svarta märken på folk,endast för att de ville ha dem själva naturligtvis,men vi ser  ju här att folk tröttnar på de. När de var som hetast sa folk själv att" jag kommer aldrig att tröttna för det är liksom bara svart,det är tidlöst" Det var det tydligen inte och många har nu brandat tribalen som något fult och trashigt. Jag tycker inte att tribalen förjtjänar det ryktet dock,de KAN ju vara riktigt fina med,de vi ser som folk ångrar är ofta de som är valda för att det är poppis och inne,och dessutom dåligt gjorda.
Jag accepterar gladeligen bidrag som JAG har gjort på folk med,det vill jag vara nogrann med att skriva,och där ska jag villigt erkänna om det är jag som har gjort dem med. Alla är vi barn i början,och jag har säkerligen gjort mina misstag,så välkomna med allt vad ni vill:)


Inga kommentarer: