Sidvyer, senaste månaden

tisdag 27 november 2012

Aldrig hemma

Jag har ett litet problem. Eller så är det ett större problem. Efter varje resa jag gör känner jag mig  mindre och mindre hemma. När jag är ute på vift vill jag hem till mitt jobb/konst/katterna ,när jag kommer "hem" inser jag allt mer att det inte är hemma. Jag är för gammal för att flytta mitt liv,jag är för ung för att slå mig  ner för gott. Vad FAN ska jag göra?
Jag vill verkligen flytta till Prag,men den tanken är orealistisk eftersom Fredriks företag är så grundat i Ystad ,och han vill jag absolut inte lämna på några villkor.
Om NÅGON har ett tips,bara hojta.

7 kommentarer:

Helen Fröderberg sa...

Veckopendla? Köp en lägenhet så du har två hem.

Älskar Prag, men har inte varit där sedan vilda äventyr 1996... :)

Anonym sa...

Jag tror på att inte tänka att något är "för gott". Tror aldrig att man kommer att bli för gammal för att förverkliga sina drömmar. Jag har precis köpt hus och flyttat ut på landet med mannen jag älskar. Det känns visserligen helt rätt för mig men det handlar nog också om att jag inte stressar utan kan känna att det måste komma en tid i mitt liv då det känns okej att flytta på sig under en period för att uppfylla sina drömmar. Det kan nog hjälpa en i att leva i nuet och att faktiskt trivas i det beslutet att man väljer kärleken, just nu.

Kanske för filosofiskt och flummigt svar men det är så Jag tänker iaf. Hoppas det löser sig.

Stina sa...

Hahaha Helen,att köpa en lägenhet där kostar mer än det gör i centrala finstockholm,,en utopi

Paul sa...

det verkar som om du får nöja dej med att åka iväg då och då. Kan säga att många känner så när dom varit iväg någon annan stans.Du har ju tur som har Fredrik, det är mycket värt.
Börjar du må dåligt så får du ju tänka om.

Marita sa...

Res oftare
Fredrik kan öppna filial
Köp en ny handväska eller skor.... det brukar alltid hjälpa mig när jag känner mig sådär nere, glad, arg, lycklig, eller vackert väder, dåligt väder :)

Vera sa...

Stanna! Förstår känslan man vänjer sig lätt vid "borta/resa/slippa bekymmer" känslan..fröken jobbat kanske lite FÖR mycket ibland!!

Anonym sa...

Känner igen den där känslan av rotlöshet. Jobbig känsla. Vet inte riktigt var jag tillhör. Alltid redo att flytta till nya äventyr men varje äventyr gör att jag oxå blir mer rotlös och vilsen.
Julle