Sidvyer, senaste månaden

söndag 28 oktober 2012

Batch nummer 2 av tävlanden i Coverup tävlingen!

Hej!

Jag är en 57 årig kvinna och när jag var 37 lämnade min man mig för en yngre kvinna, 
och då ville jag göra nåt som jag aldrig gjort förut. 
Resultatet blev denna fula lilla jävla fjäril som inte en enda sekund har varit fin. 
Den är gjord i Nyhavn i Danmark.
Den är mörk, suddig och och har "flytit ut" under skinnet. hade jag haft råd hade jag tatuerat över den för längesedan.

Jenny



Hej där!

Japp, här är mitt fantastiska bidrag till tävlingen.

En hyllning till mina systrar.. jo, det kunde det ju varit om båda mina systrar är ledbrutna häxor från helvetets avgrund... Det är de dock inte! Draken skulle vara en skyddande kraft som skulle bespara dem allt ont, när jag inte kunde vara där för dem... Funkar säkert jättebra, med en daggmask till svans. Hmm, ja! 
Resultatet blev väl som synes sådär...

Tatueringen är gjord hos XXXXXXXX i en studio som då kallades XXXXXXXXXX
Jag var i 20års åldern när de gjordes och tatueringen är väl därmed mellan 10-12 år.

(note från red: detta är i allra största laget för vad man kan täcka på en dag,men det är en smal liten arm och den går inte runt armen,så det ÄR gränsfall. Ville ändå ta med den för att det är ett bra exempel på hur fel porträtt kan bli)


Hej!
Denna tatuering gjorde jag för ca 7 år sen 26 år gammal,fick ett infall o så blev det som det blev,ej särskilt genomtänkt...tatueraren  har sagt att jag kan få den ifylld , men jag tycker den är grymt ful o dessutom tribal!!
Mvh Teresa
(Red anmärkning:vill notera att det är ägarens beskrivning och tankar om tatueringen som lyfts fram,och att  motivvalet många gånger inte är tatuerarens fel. Det man tyckte var hett när man började tatuera sig kanske inte riktigt är det nu,och vikten av att tänka efter är större än någonsin)

Hej Stina!

Här kommer min "blå sprängda fot" som jag gjorde för 5 år sedan hos en 
hemma tatuerare. Det började med att en kompis hade köpt en tatuerings
maskin och jag var försökskanin. Vi satt hemma hos honom, han drack öl
samtidigt som han tatuerade och hans hund sprang ivrigt runt omkring oss.
Det skulle bli en fin blomma på foten men resultatet ser ni på bilden.
Det som inte syns på bilden är att han har tryckt för hårt vilket resulterat 
att jag är blå runtom blomman, trots att det gått 5 år. 

Hemma tatueraren heter XXXXXXXXXXXX(som tur tatuerade han inte så många efter mig).
Jag var 18 år när den gjordes.

Med vänlig hälsning//
André 
(Red anmärkning:detta är bland de jävligaste blowouts jag sett i min karriär!! Det innebär att man trycker så hår, OCH troligen kör med fel färger ,att bläcket fylls ut under huden,och kommer alltid att vara där som ett blåmärke)


Hej Stina.

Jag är 23 år gammal och detta misstagen som jag nu skulle vilja täcka över har några år på nacken.

Det var en gång i London efter lite för många öl... I dimman, då man alltid tar de bästa besluten, bestämde jag mig för
att skaffa en tatuering på mitt högra revben. XXXXXXXXX Street är en liten gata med ca 7 barer och en studio, XXXXXXXXX, och det var dit jag gick för att skaffa mig lite bläck, dörr i dörr till baren där jag och mina vänner satt och 
drack. När tatueringen sedan hade läkt så gick jag såklart tillbaka till studion, efter som att jag inte var nöjd. Killen
som satt i studion frågade mig vem som hade gjort den, då min tatuering inte såg ut som att den kom från någon av deras
tatuerare. Efter en beskrivning på tatuerarens utseende visa det sig att det aldrig funnits någon som jobbat där vid det 
utseendet, någonsin, det va helt  enkel en random kille som bara råkade vara i studion som tatuerade mig. Och nu är det helt enkelt 
tiden att täcka över detta skitet som liknar en sned kapsyl öppnare!


// Nora
(Red.Anmärkningar : Detta ÄR den sjukaste historien jag någonsin hört!  Jag kollade upp studion,och tyvärr tror jag inte det hade blivit mycket bättre om du lyckats få någon som verkligen jobbade där,men att bara ha en random dude där är ju helt galet!!!)

Inga kommentarer: