Sidvyer, senaste månaden

lördag 22 september 2012

Bokningsdagen och lite funderingar om det

Det börjar verkligen närma sig bokningsdagen och en massa roliga frågor dimper in:)
Jag har ju redan skrivit instruktionerna här på bloggen men hit hittar ju inte alla så jag kan ju inte klandra folk MEN,de 2 frågorna som förundrar mig mest är:
"Jag vill göra en helarm hos dig MEN jag kommer från Stockholm,så när kommer du hit?"
Ja nä,,,jag kommer till Stockholm ibland,men det är för att bli tatuerad själv. Och går det att ta sig dit bör det rimligen gå att ta sig hit med?Folk tror att jag skämtar när jag säger detta,men det är faktiskt jätte vanligt att folk skriver just så.
Nästa vanliga mail är:
"Hej,jag vill göra en ganska stor tattoo hos dig MEN,jag är student,hur löser vi det?"
Svar:Det gör vi inte. DU löser det genom att spara till tatueringen eller spara pengarna helt och hållet genom att helt enkelt låta bli att tatuera dig när du studerar. Det är lyxkonsumtion,inte en given rättighet som skolmåltider eller transport till och från studiemålet.
Jag erbjuder inte några räntefria lån eller dylikt heller. Jag anser att det är alldeles för lätt att sätta sig i en brun jävla skuldfälla då med något som du inte kan sälja sen till skillnad från en TV eller en bil.
Så,,innan du frågar,tänk efter?

Och nu över till lite roligare  nyheter!
Mathilda var en av de sista som fick tid den 3 februari,och nu känns det verkligen som att jag betar av de sista innan nästa bokningsdag,en jäkligt härlig känsla! Än en gång har jag lyckats beta av de flesta jag tog mig an ,en rätt massiv uppgift med 6 månader av förväntningar och krav på att det ska bli super. Jag har inte redat av alla ska jag villigt erkänna. Ett par  kunder fick jag boka av eftersom deras  och min vision om deras framtida tattoo inte alls matchade,och jag är medveten om att dessa kunder är lite bittra på mig nu,men så får det vara. Jag tänker INTE tatuera någon med ett motiv jag inte själv rakryggad kan stå för och säga "JA fyfan vad snyggt detta blev!" För kundernas eget bästa naturligtvis,,när den sitter där är det för sent liksom!
Så för alla er som inte fick tid den 3 feb,för er som inte fick sin tattoo av olika skäl: jag ber om ursäkt,men jag är bara människa,och försöker göra rätt:)


Det ska bli så spännande att se hur den nya bokningen fungerar. Folk kommer att skrivas upp på en lista(förutom de jag bokar in direkt) och sen kommer jag att SMS:a eller maila in folk allt eftersom jag är redo att starta nästa projekt,saker jag verkligen känner för och VILL göra,istället för att tvinga mig att rita saker dag ut och dag in,det KAN ju kanske påverka kvalitén på jobbet utan att man vet det?
Nu testar vi dessa nya tagen och ser hur det utvecklas!!

2 kommentarer:

Anne sa...

Har en liten undring, om man vill boka en tid hos dig på bokningsdagen , kan man få "sin dag" när man själv kan och vill nästa år ? Tex efter midsommar ?
Med vänlig hälsning, Anne

Stina sa...

Anne:nej efter midsommar är så långt fram att där kan jag inte garantera dagar,jag har ingen aning om hur mitt liv ser ut då,så då är dte bätre att du väntar till nästa bokningsdag som troligen kommer att landa innan midsommar då:)