Sidvyer, senaste månaden

fredag 17 augusti 2012

Intolerans och kaffepaus.

Jag slutar inte förvånas över människor,,
Folk som kommer till mig kommer dit av helt egen vilja. De kommer för att de vill bli fina och för att de gillar hela grejen med tatueringar.
Jag har ännu inte haft en kund som gör det för att de måste,,det finns väldigt få anledningar till det.
På eyescreams facebook  var där en person som idag kommenterade att " Jag är snart den enda som inte tycker om tatueringar,jag är så glad att min familj inte har några"
Själva meningslösheten i denna kommentaren är inte ens värd att prata om. Varför man hänger på en tatuerares sida när man klart och tydligt avskyr tatueringar är en gåta,men att man är så ouppfostrad att man dessutom måste dela med sig av något den tatuerade gruppen inte vill höra och som är helt orelevant,det är bara så kass.
Tyvärr är det inte helt ovanligt att tatuerade människor får höra  att de är fula och osmakliga av folk som inte har ett skit med det att göra. Tatuerade människor går väl inte och gnäller på otatuerade?
Låt folk som gjort sitt val "lida" av det själva varesig det är färgat eller ofärgat.
Idag investerade jag i en Tassimo!! Från och md nu kan mina kunder få en guttig kopp kaffe närsom och hursom:)!!!!


5 kommentarer:

Paul sa...

hoppas den håller :-)

Eriiza sa...

Tycker inte att man skall klaga på någon som är tatuerad.

Enda "invändningen" jag kan ha, som
en väldigt tatuerad person är att
jag blir lite ledsen på folk som
skaffar tatueringar för sakens skull,
för att det är "coolt", inte för att den bilden, eller texten
tilltalar en själv.
Annars skall man kunna göra som
man själv känner sig bekväm i! =D

Marita sa...

Bjuder du på kaffe även om man kommer o hälsar på o inte ska bli målad ;)

Stina sa...

allt för dig maritha!!

Linn sa...

sant, samma sak med folk som ska kommentera ens piercingar också, gärna i stil med "äckligt" eller "usch", eller oj vad du har förstört ditt ansikte. Var finns egentligen vitsen med sådana kommentarer??

tatueringarna på hennes rygg på bilden är i övrigt helt magiska, blir så otroligt inspirerad av alla dina arbeten :)