Sidvyer, senaste månaden

söndag 1 juli 2012

Vi reste till 50-talet en snabb sväng.

Stiffler och Frugan har länge planerat en 50-tals fest ,och jag ränkte i mitt stilla sinne hur de skulle hinna och ens orka med det med en nyfödd,,,jag vet fortfarande inte hur det gjorde det men en mer perfekt fest har jag inte varit på!
Temat var 50-60-tal som sagt. Jag hade elt förträngt att det var SÅ snart efter,,ja allt! Midsommar Malaga,allt,och plötsligt dör helgen upp. Det var all in eller stanna hemma,så det funkade inte att bara klä sig i ngt halvdant och låtsas at man var utklädd. Jag rusade till hjärtehjälpen i Ystad  09.50 för att vara först när de öppnade,för att se om de hade något som kunde hjälpa mig. De hade KITET!! Klänning skor(i helt rätt storlek) bögslunga armband och skärp för den svindlande summan 125 kr!! Handskcentralen bistod med ett par svarta långhandskar (onesize fitts all my arse) och loppisen på torget uppbringade ett ciggarett etui i silver för 50 spänn;) WIN!!
Killarna hade det inte så jävla svårt,det var mest att bara kamma upp håret istället för bak,vit tischa och jeans,,,sådär ja.
 Jag rev av lite tyll  från en annan maskerad dräkt och vips hade jag ett flor. Sweet. Fattar inte varför jag inte får ha det alltid,det är fasligt bekvämt!!
 Emma är den enda kvinnan jag vet som bara blir mindre när hon är gravid!! Hon ska alltså ha om 2 veckor här,,,sinnessjukt.
 Stiffler  som är grillmeister och matmästaren generellt. FATTAR inte hur han orkar ställa upp allt(naturligtvis med frugans hjälp,men med nyfödd är det jävligt begränsat vad man kan göra)
 Snyggaste Maritha ,som alltid vacker i allt hon gör:)
 ,,och hennes kameliontman Rickard,som jag inte kände igen denna gången HELLER,och jag har trots allt tatuerat honom många gånger. Sjukt guttig outfit. Varför har vi inte denna stilen var dag alltid? Musiken,bilarna kläderna,,det var så jävla mye bättre!
 Fick en uppenbarelse: det behövdes inte en massa taturingar på den tiden,det var så jävla lätt att ha attityd med dessa kläderna och dessa bilarna!Cigg i truten,klackarna på,klänning 2 die for (ja inte min då,men jag SKA köpa en) och en frilla som bara säger TITTA PÅ MIG!! Vem fan behövde bläck då?
 Charlie blev också utstyrd,om så bara för 5 minuter;)
 Marinka hade sytt själv som vanligt,hon är grymme på det!! och hur coolt är det inte med maggen i denna tighta;)?

 Shebrandt envisades med sina unibrowbrillor,,,jag vettefan,,fanns de på 50-talet? Allt annat de gjorde då var ju smakfullt?
 Som sagt sjuuuukt uppstyrt med milkshakes(sjukt goda med) himmaluade burgare och coleslaw,och FRITÖS!!!! Majonäs,dippa och chickemwings,,,Det är bara så att när man blir hembjuden till Stiffler och Frugan tackar man inte nej,man KAN missa ett av de bästa målen mat man någonsin haft chansen att få äta.Det är soulfood,mat med kärlek.
 Poserade framför vrålå,,,nä fan,råkade snubbla över en Peugeot och vilar ankeln här,,,
 Så ska det se ut,,,



 Helt sjukt ,men när Kapten bara kammade upp sitt hår i en liten rockabilly frilla blev det sjuk liggafaktor på honom(för mig då!!och himbrandt.)

 Frauntz och Emma vann som vanligt quizet (att tävla mot Frauntz är som att köra peugeot,,meningslöst)

 Som vanligt vandrar outfiterna lite,eller acessoarerna iaf,och kolla nu på den fanatiska  förvandlingen från fjolligt hård rockabilly till,,
 Dr.Mengele fetishgynekolog!! Om du vill veta vad ett unibrow kan göra för dig ,gå in på www.spoilersforansiktet.se och se vad din lokala handlare kan erbjuda dig i form av downforce för nyllet.
 Har ni sett en så vacker mamma? Och du som inte visste om du skulle fixa det gumman,,,,;)
 Sjuglet goda muffins med äpplepaj efter maten,och kaffe i den fine servisen! Man tackar!
 Här ser ni resultatet av att jag plockade upp en bebis,,någon fullkomligt SLET åt sig kameran och panikfotograferade något de aldrig får se,som en ovanlig fågel eller en flygolycka;) Jag  kollade på fotona lite lätt igår,och insåg att jag nu är ensam kvar. På samma fest som 3 tvåbarnsmammor,2 gravida,och en  nybliven mamma  där jag var den enda som inte har något ,blev det väldigt tydligt. Kan erkänna att det inte var en helt fin känsla,men jag får fortsätta påminna migsjälv om att det inte är allt i hela världen,bara jävligt mycket.
 Tackar Stefan och Therese för den perfekta festen  och extremt goda maten,det ska bjudas igen som fan:)

6 kommentarer:

frugan sa...

Hahaha tack själv. Det kom ju rätt naturligt...precis som alla sa :-) o dessutom får du ju bonusbarn...som du kan lämna tillbaka när de e jobbiga ;-) tack för du kom<3

Marina sa...

Mycke lyckad och trevlig fest :) ...och myed go mad!

Marita sa...

Ooooo - så mätt jag är fortfarande!! Mye rolig fest med härliga människor. Tack alla för sällskapet och tack lillebror med frua för ni fixa fest!

Sis sa...

Alltså.... Du är en sjukt vacker kvinna!!! Men jag blir ganska stum när jag tittar på di andra donnorna!! Du har vääääldigt vackra vänner ;)

Sally sa...

Fan va coola ni ser ut allihop! Och gud va snygg du var i din outfit! I LOVE THE 50's!
/ Sally

Sally sa...

Shit va snygga ni är allihop! Och vilken supercool outfit på dig, vackra kvinna! You're awesome!! Gillar dina arm-tatueringar skarpt! Kram / Sally