Sidvyer, senaste månaden

tisdag 31 juli 2012

Varför jag inte vill skriva barnens namn m.m,,,

Så var det dax för en förklaring igen.
Igår fick jag ett mail där en kund ville ha sitt barns porträtt namn och födelsedata.
Som vanligt förklarade jag att det inte är så troligt att jag tar mig an detta på bokningsdagen eftersom det är så vanligt att göra porträtt namn och nummer på barnen. Jag kan inte göra det orginellt mer. Rekommenderade 2 andra studios som var toppenbra på det dock och att han kunde höra till där.
Kunden bli arg.
En lite djupare förklaring till varför jag inte vill göra dessa sakerna,som jag inte kan skriva till varenda kotte som ska göra exakt samma sak(ca 2-3 förfrågningar i veckan på detta)
Eftersom vi inte kan få barn,och eftersom jag praktiskt taget är den enda i vår vänskapskrets nu som inte är gravid eller har fått  ,så ORKAR jag  inte sitta och höra på hur detta är meningen med livet och hur jag aldrig kommer att uppleva denna överväldigande kärlek till ett liv någongång.
Det gör för ont.
Ni får bli arga ,respekterar ni inte detta och accepterar att det finns andra som kan tatuera er,det är inte så att jag är enda och sista anhalten.
 Detta är inte en tycka synd om grej,letar INTE efter empati,detta är bara så det är.

20 kommentarer:

Nina sa...

Tycker du gör helt rätt!
Om tatueringen skall bli bra så ska det "funka" mellan mig och den som tatuerar. Dålig vibbar är inget bra.
Så det är bra att du säger nej, när du känner att du inte kan göra ett bra jobb.
Kunderna borde vara tacksamma.

Anonym sa...

Men ändå i många inlägg där barn är inblandade så skriver du att du inte "tål" barn och inte vill ha barn!!!
Märkligt, eller det är en försvarsgrej?
Jag kan inte iheller få barn men har lagt det bakom mig, barn är inte allt, finns så mkt annat underbart här i livet!

Tina sa...

Tycker du gör helt rätt!
Kan man inte acceptera att du säger nej får man ju vända sig till någon annan isåfall :)

Fredrik sa...

Helt rätt, man ska bara göra de man själv vill!

Stina sa...

Anonym:det är ganska troligt just vad det är,börjar man inte tycka om dem behöver man inte få lika ont i hjärtat av att aldrig få ha egna. MEN,som de flesta av mina kunder säger,de älskar sina barn men tål inte andras ungar,,det ligger en hel del i det med. Uppfostrade trevliga barn kan jag utan problem stå ut med.

Marita sa...

Stå på dig hjärtat! Knasig människa som tror att det ska hjälpa att bli arg - hur tänker man då? Om jag är arg och skäller ändrar hon sig kanske och då blir det en jäääättebra tatuering hmmm, personen borde vara tacksam istället för att du är serviceminded och tipsar om annan tatuerare. Det är du som är the boss och ska inte behöva ge någon speciell anledning eller behöva förklara dig varför du inte vill göra vissa motiv.

Camilla sa...

Jag förstår dig helt och hållet! Tycker du gör rätt i att säga nej när du känner att du inte kan göra ett jobb du blir nöjd med. Du måste ju kunna stå för det du gör! Det är dock en tatueringen och den sitter där den sitter.

Unknown sa...

Innan ditt beslut gjorde du en Hibiscusblomma på min överarm och runt om mina flickors namn. Vill bara säga att jag går så mycket beröm för den. All heder åt dig Stina.

Unknown sa...

Innan ditt beslut gjorde du en Hibiscusblomma på min arm och mina flickors namn runt om. Vill bara säga att jag får så mycket beröm för den! All heder åt dig Stina.
Förstår ditt beslut till fullo. Man står sig själv närmast och det måste man respektera. Det är dom du skriver...... Det finns andra tatuerare......

Paul sa...

har du aldrig funderat på att adoptera?

Nova sa...

Tycker du gör helt rätt

Stina sa...

Adoption funkar inte från mig ,jag är inte så barnkär så utan de 9 månaderna av att bekanta sig med barnet,så jag tror inte jag hade klarat det.Men fosterbarn:)

Ninni sa...

Jag önskar att fler tattuerrare sa nej till att göra grejer de inte kan/vill.

Maja sa...

Varför i hela jävla friden ska man bli arg över ngt sånt?!
Olika tatuerare har olika stil?! Om jag går till någon som är erkänt bra på oldschool och uteslutande vill göra oldschool inte i helvete blir jag Arg om personen vänligen säger nej tack jag vill inte göra porträtt (ex) precis lika mycket som du känner att du inte kan skriva Liam och Tindra unikt hur många ggr som helst och en av anledningarna till att man väljer att gå till dig är ju absolut att man vet att man kommer lämna med en fullständigt unik tatuering. (OBS komplimang) Och jag har sagt de innan De är Du som är konstnären och du har ingen jävla plikt att boka in vad än folk vill ha, fattar fortfarande inte varför folk skulle tro att de funkar så?!

paul sa...

fosterbarn är ju också ok, jag har ju en dotter som inte är min biologiska.Jag älskar henne lika mycket ändå, om inte ännu mer för jag har ju valt just henne.

Anna Hellbom sa...

Ett liv med barn är underbart!

Ett liv utan barn är oxå underbart!


Ett liv utan idioter skulle oxå vara underbart...

Du är underbar!
kram

Anonym sa...

En fråga Stina menar du att du inte gör namn eller porträtt för jag hade tänkt att anlita dig efter jag såg hur bra du gjorde Linus barn Med vänlig hälsning, Daniel

Stina sa...

>Porträtt tar jag mig an ett litet antal,men namn vill jag inte göra. mest för att det är för vanligt. Linus barn är en personlig tjänst,eftersom Linus ställt upp för mig när jag behövde det tex.

Emma sa...

Hej Tjejen!

Du gör helt rätt som hoppar över de jobben. kom ihåg att du inte är ensam, vi har heller inga barn och det är efter 12år tillsammans.
Hälsa mannen.

Kramar

Josephine sa...

Kommunerna skriiiker fullkommligt efter familjer som vill agera familjehem (fosterhem) - supertufft på alla sätt och vis, men också helt underbart. Tycker ni ska satsa på det=)