Sidvyer, senaste månaden

söndag 29 juli 2012

Bokningsdag Eyescreamtattoo 2012


Då har jag äntligen hittat en dag att hålla bokningsdag på! Den 13 oktober öppnar jag boken igen. Då Får man maila på stina_nyman@tele2.se eller via hemsideformuläret (påwww.eyescreamtattoo.com) med VAD man vill ha,hur STORT det ska vara(det går inte att boka tid till ngt litet och sen ångra sig till något större,tvärtom går bra) och om det ska vara i färg,och gärna var det ska sitta.


ETT mail per person,dvs inte hela familjen på ett mail,jag kan inte hålla isär dem då.

Skicka inte gigantiska bilder den dagen,jag får ca 300 mal!gör dem gärna mindre innan:)

 Jag kommer då att välja ut vad jag kan och vill ta mig an som vanligt,med den lilla skillnaden att jag skriver upp folk på en lista i år,och bokar in folk kontinuerligt allt eftersom. Detta innebär att jag kan sätta upp fler folk på listan och att jag kan bestämma mitt eget tempo lite:) Jag kommer att maila  eller sms:a in folk då,och svarar man inte eller inte kan ,eller helt enkelt inte vill mer,stryks man eller sätts sist på listan igen:)(vilket som passar bäst)

Jag gör fortfarande inte barnens namn,heads up på det.

ALLA som mailar kommer att få svar. Det kan dröja till dagen efter, eftersom det är alldeles för många att svara på . Har ni inte fått svar har jag inte fått ert mail.
Det går INTE att maila  på facebook den dagen,jag måste ha alla samlade så hemsida eller direkt på min mail är det som gäller:)
De vanliga frågorna kring detta är:
Jag är inte hemma den dagen,vad gör jag?. Då kan man alltid be någon skicka mailet åt en.

Jag har inte fått svar:antingen har jag inte fått ditt mail eller så är det för snart efter bokningen(det tar mig oftast 2 dagar att svara alla) Håll koll på din brevlåda så att ditt mail inte studsat. Min webmail fylls ganska omgående med stora mail så testa igen lite senare isåfall.

Behöver du veta vad jag ska ha?:ja,utan tvekan. Det kan ju röra sig om en timmes tid eller om en heldag eller flera,viktigt att veta.

Varför skriver du inte 
barnens namn?: Det är för vanligt,alla vill ha det och jag kan inte längre göra det orginellt.
Hur vet jag om du vill göra motivet: Det säger jag väldigt ärligt till dig. Kan jag inte göra motivet rättvisa är det bättre att du går till någon som kan det.
Kan du rekommendera någon annan?:japp,inga problem,säg bara vad det är ni vill ha så vidarebefodrar jag er till den artis som är bäst på det. Alla har lite olika specialiteter.

Alldeles för vanliga frågor:
Jag vill tatuera hela armen men jag är student,hur gör vi då? Som vanligt,du betalar samma som alla andra eller så väntar du tills du har råd,jag har ingen studentrabatt.
Jag kommer från stockholm,hur gör vi då?: Du tar tåget,flyger eller kör ner som alla andra.

Frågor som kan vara väldigt relevanta:
Jag har en blodssmitta(typ H.I.V eller Hepatit),tatuerar du mig då?: Nej,tyvärr för mig och min familjs säkrhet har jag valt att inte göra det. De med blodssmitta har  en skyldighet att enligt lag uppge detta för mig. Detta är för mig och mina kunders säkerhet.
Jag har diabetes eller annan sjukdom,kan jag tatuera mig då?: Ja,det går alldeles utmärkt. Det är fritt fram att maila om frågor och tankar om detta närsom,så ska jag göra efterforskningar på detta åt er,eller så har jag troligen tatuerat folk med detta innan och vet hur de reagerar. det kan vara att man vill ha kortare sittningar om man har RA eller fibromyalg,MS eller liknande,det ordnar vi,utan problem.

Är ni handikappsanpassade? Studion är inte det nej,men jag är mobil. Har du ett handikapp är det troligen så mycket bättre om jag kommer till dig och inte tvärtom:) Bara fråga på. Naturligtvis är det en geografifråga ,men mycket går att lösa.
Fixar du andra tatuerares grejer?: ja,jag anser att du har betalt för din tatuering,då är den din att göra som du vill med,dvs vill du få den fixad hos mig och jag KAN göra något åt den,då gör jag det.

Behöver man boka tid till laser på bokningsdagen?: nix,det kan du boka tid till närsom.
Tatuerar du folk under 18?:nej,det gör vi inte. Det hjälper inte att mamma säger att du får,vi gör det inte.
Kan jag boka tid nu,om jag fyller 18 undertiden jag väntar: ja,det går bra,se bara till att du vet vad du vill ha,på riktigt,inte för att Rihanna har tatuerat in det,eller för att polarna har det.


Puh,,,jag tror det var det vanligaste?






1 kommentar:

Anna Hellbom sa...

Måste man ha en tragisk historia att berätta för att bli tatuerad?

Har tittat mycket på LA ink och Miami ink och där har alla som blir tatuerade ett komplicerat livsöde.

Duger det med att jag en gång blev kallad hora av en kille som inte fick tafsa på mig? Och jag har IBS. Kan man få en tatuering som motsvarar detta? typ: brunt?

MVH

Anna