Sidvyer, senaste månaden

onsdag 7 mars 2012

Ey kompis,du har katt!?


Vilken dag!!!
Jag kom till jobbet intet ont anande,en dag med lite förberedelse framför mig,och tack gode gud hann jag göra allt i  ordning innan det knackade på fönstret!!

En liten mjuk tass och ett dovt mjauande,,och jag smälter!!
En liten hona som var jättefrusen och hungrig  och otroligt vänlig hoppade genom fönstret,och jag råkade i total panik! Vad kan jag göra?
Jag ringde i ren panik polisen och kollade om hon var saknad,och det var hon inte,inte alls förvånande. Det såg inte ut så tyvärr.
En jättekompetent djr räddare kom några timmar senare och hämtade tösen som snällt följde med,mätt och varm. De behandlar hennes sjukdomar och adopterar sen ut henne,och jag har ingen tvivel om att hon får ett hem,så kelen som hon  var:) Hon kelade tillockmed med djur räddarens fötter;)
Som tur var hade vi enbart kattvänner i studion idag så de förstod den prekära situationen och hade inget emot att hon vilade inne i värmen  några timmar:)
Cornelia gjorde ett porträtt på sin mamma lagom till mammans femtionde födelsedag:)Det ska bli jäkligt roligt att höra vad hon tycker om det när hon få se:)


1 kommentar:

Kajsa sa...

Katt träffar Stina - Stina räddar katt! :)