Sidvyer, senaste månaden

torsdag 19 januari 2012

Idag sprang jag in på JC i stan för att handla en tröja som inte var fläckig av tattoofärg. Jag upptäcker till min stora förvåninga att JC numera uteslutande har killkläder,så att vi honor blir förvisade i n till sisters sidanom. Med andra ord så har min enda lilla oas av icke-kärringkläder försvunnit. Återigen är det bara rysch och paljetter och svåra skärningar som gäller. Suck,,jag har ingenstans att ta vägen mer:( Till råga på allt har JC helt slutat med normala jeans,och har nu bara högvis efter högvis med skinny jeans. Är det seriöst någon alls som tycker att de ser bra ut i skinny? Skinnyjeans har alltid den oundvikliga effekten att de får en att se fet ut. Mina ben är INTE gjorda för skinnyjeans tex och då är jag inte ens överviktig,jag har bara fettdepåer på benen,något de INTE har skapat borttrollande effekter åt på stuprörsjeans. Myten om att skinnymodellen fortfarande är pepp och trendig lever alltså och plågar oss normalformade människor.Visst vi normalstora som får gömma oss i gamla jeans kan ju alltid nöja oss med att skratta åt folk utan självinsikt som drar på sig dessa skapelserna med resultatet kassler. In fact,alla skinnyjeans över storlek 28 borde märkas michelin eller kassler. Hur var det nu med att anorektiska modeller inte längre var önskvärda?

4 kommentarer:

Tönt sa...

Du är ju go som kallar din supertränade kropp för normalstor och normalformad!!

jen. sa...

finns inget än skinny jeans för min del. stora jeans tycker jag personligen man ser tjöck ut i. men jag kanske lever i en illusion? :)

Sis sa...

Jag fattar inte.... Så strl över 28 är feta och detta borde märkas ut som Michelin eller kassler!? Känns ju uppmuntrande... Måste börja banta...

Stina sa...

Jag menar att ingen över anorektisk storlek kan se skinny ut i ett par jeans som sitter åt överallt inklusive anklarna. Bara för att man tar PÅ sig ett par skinny BLIR man inte skinny. Jag har då storlek 29 och ser ut som en dinosaur i dem,,,