Sidvyer, senaste månaden

måndag 16 januari 2012

Hypnos

Idag gjorde jag något riktigt intressant,något som har lockat mig sen den första gången jag fick sett det på TV: Jag blev hypnotiserad.
Jag googlade på hypnos och Ystad och hittade en Madeleine Bergström som tydligen var utbildad på detta ,som jag genast bokade en tid med:)
Jag hade både stora men även förvånansvärt lite förväntningar. Tänk OM det var som på film,,men troligtvis kan inte jag bli hypnotiserad,,,ja så som troligen alla tänker.
Man träffas,man ligger på en brits,varm och trygg md alla fönstrena förtäckta,sen lyssnar man på Madeleine som pratar om att slappna av,,,sen ska man hitta en plats i sitt inre där man känner sig trygg och där slappna av ännu mer.
Jag försökte mitt bästa att tränga undan alla saker jag tänker på i 110km i timmen och verkligen försöka slappna av kroppen (som jag för övrigt aldrig fattar,för är den inte i spänt läge är det avslappnad,,,då kan man omöjligen slappna av mer?)
Allt som allt var detta en annorlunda men än igen kännbar avslappningsövning snarare än något som kan få en att begå m ord eller göra konstiga saker i sömnen. Jag var medvetande hela tiden och har spelat in hela sittningen,och förutom ett par sekunder där jag ville somna,var det som vilken meditation eller massage som helst(fast utan händerna tack gode gud)
Intressant,men inget jag blev förstummat överraskad av:) Madeleine var en helt trevlig och säker person som gjorde detta väldigt bra dock,det är nog bara jag som inte kan slappna av som man ska!
Färdig med en liten tavla dessutom:)Jag håller tummarna i hemlighet,,,



Inga kommentarer: