Sidvyer, senaste månaden

söndag 1 januari 2012

Ett kilo smör och en Rioja -68

Åter igen var det nyår,,en högtid jag inte gärna firar. Det skapar liksom ett vaccum efteråt av förväntan och den inbillade känslan av ett avslut,,ett år är ju bara en påhittad tidsrymd,något som bara fortsätter och fortsätter. Det hade varit coolare att fira in den definitiva våren?
Nåja,jag fick veta per sms att det  var finkläder som förväntades och då gick jag all in på den begäran. Min första powersuit,men troligen inte den sista,,jag gillar lite att se ut som en malplacerad skolfröken från en college snuskfilm.
 Kapten stekte upp sig rejält med rosa skjorta och ett par rejält snygga brallor,,och en Winston Churchill champagne;)

Shebrandt stod för matlagningen,och började starkt med ett kilo smör(jo,ett kilo) för att sporta en egen bearnaise ,följt av oxfilé och riktigt grym potatisgratäng.
Jag satt på  min gördelförsedda röv och tittade på,en fördel med fullständigt opraktiska snygga kläder.

Underbara Marinka som alltid är happy hade sytt sin egen kreation ,något jag alltid kommer att beundra hur man kan och orkar göra.

Jag korkade upp min enormt spännande Valoria från 1968,en generös present från min lillebror,och njöt av ett knappt glas på en hel kväll. Det var min tur att köra detta året,och fy faaan vad skönt det är.

 För att fördriva tiden tills 12(sucka och stöna) spelade vi skitgubbe,något de flesta kan,och mången nymyntade uttryck föddes i spelets hetta mellan Fede och Himbrandt.
 Jag fick nån typ av ansvar för DJ:andet,,,spelade det bästa från 86 för medelålders människor i skorriga högtalare. Måste hitta något bra scennamn,även det från 80-talet. Dr Alban är ju taget,,,,förslag?
 Vi övar positioner inför badhall2012,ett storslaget äventyr vi finslipar till perfektion!

 Varför ser mitt huvud så jävla litet ut? Är det för att det är litet eller röven stor?
 Tolv,det obligatoriska "slänga pengar i sjön"slaget . Tomelilla exploderar  och hungarna skiter på sig.

 Nästa år vill jag vara så långt från ett firande jag kan,,,inte för att detta var otrevligt,IKKE,utan mer för att det hasas upp till något mer än vad det är,dvs en otroligt guttig middag med vänner en lördagkväll som alla andra. En siffra ändras  men allt annat är detsamma. 
Hawaii kanske?

3 kommentarer:

Angelica sa...

JA herregud Stina. JAg och mannen asgarvade hela inlägget. Så rätt har du i allt du säger.
Och så J*a roligt att läsa dina inlägg.
Drottning av ord kaskad.
Go girl we like!

Mvh Angelica och Henrik Malmberg.

Sis sa...

När jag läser och ser dina bilder så kan jag bara erkänna att jag är SÅ glad att jag var hemma nyårsafton. Inget stress och inga fina kläder som man tvingades pressa i sin julfeta kropp i :( fattar inte heller, va fan, man har nyligen festat loss med mat och glögg en hel julhelg, varför kan man inte bara få återgå till det normala och börja se fram emot våren, sommaren, grillningar i all enkelhet på tomten... Sin egna tomt, för då får man dessutom bara bjuda in dom man VILL festa med, blir jag bjuden på en fest så är risken stor att det är 50% idioter... nja, 49 kanske men ändå.
Jag säger NEJ till nyår med smällare och allt annat som plågade min stackas hund. Lägg pengarna på något annat... jag tänker lägga mina på en resa ner till min finaste och smartaste syster ever... ja, jag har två till men det är Stinas blogg så jag fjäskar för henne här hur mycket jag vill. ;)

Btw... va det bara du, F och snygga Marina som gick i temats tecken? Ni va iaf i särklass snyggast klädda må jag säga!!!!

Och du... GOTT NYTT ÅR ;)

Sis sa...

Jo... "Drottning av ordkaskad" LOVLEY ;))