Sidvyer, senaste månaden

torsdag 10 november 2011

Julhatare?

Tänker ibland tillbaka på början av min blogg där jag filosoferade s mycket mer,,,det verkar inte som om jag har tid att göra det lika mycket nu? Det gör mig nedstämd,men  jag vet ju att funderingarna finns där,de är bara i mitt huvud,inte för allmän beskådning. Kan säkert klämma iväg ett välriktat gnällinlägg till jul om folk och deras förbannade julhat som jag bara stör mig på.Såhär enkelt är det. Hatar du julen pgr av:
Maten?:ät vadfan du vill,gör det bara speciellt.
Musiken?:stäng av,lyssna bara på dina godingar,metal som dansband.
Presenter?:GE FAN I ATT KÖPA!!! och säg åt dina släktingar och alla horder av ungar att de inte köper till dig,så är ni kvitt.Jag tror att lättnadens suck hade kunnat kännas från Svappavara till Rebbetuaröd ,för du är inte ensam. Köp tops och tandkräm till de ungar som defenitivt måste ha,det är paketerna,inte innehållet som gäller.
Julstressen?: Vad är det som är stressigt? Ta reda på det,och sluta upp med vad det än är.
Körandet: don´t do it. Kör till ett ställe och stanna där,eller bli hemma.
Kalle Anka?:köp vilken tecknad du vill,eller låt TV:helvetet vara avstängt.
Spriten?: det finns 51 helger till på året attdricka sprit ,varav en av de större kommer direkt efter julafton,så skit i det helt.
Släkten?: Om du hatar dem så,ge fan i att umgås,gå på speed dating istället,eller häng på puben,denna dagen kan du träffa likasinnade där.Gå till de hemlösa och dela ut allt det du hatar o ge dem en jul de sällan glömmer,,,
Städningen?:Skit i den,eller hyr in ngn EN gång på året för att göra det. Det behöver inte vara renare på julafton än på en måndag. Har du barn,säg åt dem att hjälpa till,den bästa julklappen mamma/pappa kan få. 
Har jag missat något?
Let the games begin.
Såhär kan en julhatares jul se ut. Gå upp kl 11.00 på morgonen,ta en kanna kaffe och mys framför TV:n,bläddra lite på internet vilken mat du helst vill göra. Gå och handla ingredienser.Vrid på the best of  motown och börja förbereda maten. Dra ner till gymet efter en frukost på vadfan du vill. Hem,gör maten du bestämt,ät den snabbt och lätt medans du kollar på DieHard ett. Dra till puben vid 20.00 snåret,ta en alkoholfri,eller vad du vill,snacka med ngn du inte vågat prata med annars. Gå till de hemlösa,lätta ditt hjärta. Gå hem,öppna presenterna du unnat digsjälv(de kan vara köpta närsom) ,lyssna på radion lite,spela ett spel.lägg en patians,ring en släkting du faktiskt gillar och fråga dem något intressant,inte bara hur dem mår,och gå sen och lägg dig medans du planerar  vad det stundande nya året ska innehålla. INGA förbannade löften,dem håller du ändå inte,och våga inte ens fundera på om Jesus verkligen var Guds son,tänk istället på stackars Maria som födde barn i en jävla krubba med halm i fi##an!
Alternativ jul:check.

3 kommentarer:

Maja sa...

I love you!
Till din ära ska jag föröska låtabli att julhata iår och bara inte låssas om julen. (utom piffet, piffa hemmet = najs)

Henric sa...

Är det Pers ersättare på bilden?

Marita sa...

Jag vill åka till Rebbetuaröd - var hittar jag det? Är det där de tillverkar rööbedaröra? Eller tyar kanske inte me röbedorna i Rebbetuaröd.........blir kanske bara röegrödmeflöe