Sidvyer, senaste månaden

torsdag 24 november 2011

En hälsosam dag!

Eller ja,det vetifan om den var det med tanke på var min stressnivå låg.En lite udda blandad känsla av rädsla(helt obefogad) och förväntan och glädje:)! Jag har försökt ringa Hälsovårdsmyndigheterna när jag öppnade min studio för att få den godkänd och veta att jag gjorde rätt. Vad jag fick höra då var att killen som höll i Ystad kommuns hälsovårdsdel  var sjukskriven och de visste inte när han kom tillbaka,,,dvs han hade gått in i väggen. Han hade troligen en hel del att göra stackarn.
Efter tre år fick jag då ett brev att nu var det dax och jag blev helt till mig:) Äntligen skulle jag få se om studion höll måttet,,,och det gjorde den:)!! De var jättetrevliga och vi halkade in på ämnet hemmapulare.
Jag skiter väl mest i om folk tatuerar hemma,jag kan bara inte förstå varför folk går dit? Visst det är det billigare eftersom de inte betalar skatt och hyra eller något sådant,men mig veterligen sitter det kanske EN av 200 hemmatatuerare i var landskap som överhuvudtaget KAN tatuera så det ens blir fint.(Med det inte sagt att många studios är mycket bättre!)
Hälsovårdsmyndigheten blev förstummade över att det var så många som satt hemma i fruktansvärda hygieniska omständigheter och tatuerade folk,de trodde inte att problemet var så stort! För mig låter det ju absurdt hur man kan missa det,men jag antar att dem i egenskap av sitt jobb aldrig får höra ett smack  för folk drar öronen åt sig.
Då fick vi reda på en jäkligt bra grej. 
Man kan alltså  anonymt anmäla en person som sitter och tatuerar hemma i ohygieniska omständigheter,det spelar ingen roll om man har företag eller ej! Mailar man blir det INTE anonymt,skriver man ett brev blir det. Detta kan vara ett bra tips till alla er föräldrar som bävar för att era små tonåringar ska springa iväg till hemmapularen och få skit gjort,med infektioner och möjligen blods smitta som följd.
Detta är INTE en uppmuntran till häxjakt av hemmatatuerare,det är en möjlighet att få dem som tatuerar att faktiskt skärpa sig och få veta vad som krävs av dem rent hygieniskt. Det går aldrig att stoppa ändå,men rent och fint kan man iaf se till att det är:)
På detta blev Henriks dama färdig äntligen,området under pungen har låtit vänta på sig;)


1 kommentar:

Åsa Larsen sa...

Håller med om folk som tatuerar hemma. Jag själv blir så grymt förbannad när folk håller på och leker tatuerare hemma vid köksbordet. Skillnad var det ju förr i tiden då dom satt med nål och skrivbläck, men problemet idag är hur lätt det är att få tag i tatueringsmaskiner och nålar mm. Det är där jag tror problemet ligger...jätte intressant inlägg! Tack för en super bra blogg! - Åsa