Sidvyer, senaste månaden

söndag 18 september 2011

Kapten bjuder!

Det var svinlängesedan vi var på Vendel och vi valde såklart en dag då det var smockfullt,något vi aldrig varit med om förr.Vi satt brevid runda bordet och killen som satt vid det bordet var nån kändis,jag kan bara inte komma på hans namn eller var jag sett han förr! Irriterande.
5rätters organic meny med vinpaket,satt som en smäck. Svensk bläckfis var det jag minns mest,det var fantabulous:)!!Däremot var rågröten det vidrigaste jag stoppat i munnen sen tonåren! En svart sörja som påminner alldeles för mycket om alg-gucket som ligger utanför i strandkanten:/ Skit samma,är man på Vendel VET man att det smakar bra oavsett och det gjorde det verkligen,jag kunde bara inte titta på vad jag åt;)



Österlentomat,yeyy:)
Bläckfisken,och dolt under ytan rågröt,,, 
 Torsk?(fan jag kommer inte ihåg,servitören var så stressad att han glömde förklara VAD vi åt)

Universums största smörkniv,,,kan även ha varit bordsdekorationen,,nu har dem smör på den då,,,

Dessertvin som brukar vara min favorit,failade lite igår,men det är nog mer min preferens mot vitt just nu:)


Efterrätten var chokladmousse med varma bär och en såndär rökfontän man köper på smäckaffärer;)hihihi nä nu e jag elak dem är jättefina ,,dramatiska på ett operafantomen sätt sällan skådat!


Kaffe och tryfflar,armanjac (ett fint ord för smakar samma som wiskey)

Och sen en tur hem med bästa Bosse på 72000 som idag förtjänade en smörgåstårta!:)
Sweet kväll som fan.

3 kommentarer:

Ann sa...

förbannat stor smörkniv! Ser ut som spännade mat!

Steviiie sa...

You guys tattoos are fucking amazing 0.o

Stina sa...

Thanx man:)!