Sidvyer, senaste månaden

söndag 12 juni 2011

blå söndag,,

Och så kom söndagen,,,, lite sämre väder än resten av veckan,mycket mer ångest än alla andra dagar ihopalagda. Det stora vemodet har sänkt sig över mig idag och kroppen är stel och omedgörlig. Vaknade kl 7-8 och kunde inte öppna ögonen. Inte ett uns av tårvätska kvar,,WTF!!?? Gick ner och fyllde på med vatten  och sov i 2 timmar,sen fungerade det igen. Vad är nu detta?? Nåja det visar sig  väl.
En deppig söndag skall bara fördrivas med mat godis och tv,det är mitt motto,,kanske tillockmed lite sömn nu när jag har tid till det. Jag vet ju någon som hade blivit överlycklig,han lämnar sällan min sida;)
Det är alltid en sann tröst  i allt,min fina mise!!

5 kommentarer:

Neko sa...

Katter finns nästan alltid där när man har ont. De kryper tätt intill o lägger sig o försöker spinna bort det onda. ^^ Oavsett om det är fysisk eller psykisk smärta man har.
Jag fick konstaterat reumatism för snart ett halvår sen o har nu börjat få mer o mer problem med att få tårvätskan att rinna till, även om det känns som om ögonen rinner titt som tätt . . . Visst, linserna påverkar en hel del, men jag börjar ändå fundera om reumatismen rubbar hela vätskebalansen i kroppen. Så att jag som alltid haft svårt att dricka, egentligen verkligen måste få i mig de där litrarna som det sägs man ska dricka per dag, så att det finns vätska till ögonen m.m.
Bara en liten teori. ^^

Neko sa...

Förresten, kombinationen reumatism o att tatuera sig är väl ingen fara?

Stina sa...

Ja jag har läst ngt för längesedan,sekundärt sjögrens syndrom,när sjugan anfaller körtlar med,,tack,,varför inte. Skulle inte förvåna mig alls.
Ingen fara alls att tauera sig när man har RA eller så. Man ska vara försiktig med medecinerna om man ska göra gigantiska saker,då kanske man ska "parera" så man inte tar immunhämmande alldeles innan eller så,,ja du fattar:)

Anonym sa...

Det e nog inte bara katten som vill krypa upp där ;)
/Maoulin

Neko sa...

Tack för snabbt svar! ^^
Då är det bara att hoppas att jag så snabbt som möjligt blir kvitt min nålrädsla (akupunktur har jag lärt mig fixa nu iaf, ett steg på väg . . .) så jag kan få mina efterlängtade vingar. ^^
En ca 20 år gammal önskan . . .

O jag hoppas verkligen att du bara kommer må bättre o bättre för var dag som går! ^^