Sidvyer, senaste månaden

måndag 4 april 2011

Copenhagen Inkfest

Så var den fruktade helgen här,fruktad säger jag för att mässor är jävligt nervösa och bökiga. Denna mässan var då mässornas RollsRoyce,dvs ännu mer press. Jag sällskapades av  de inte så små namnen Buena Vista tattooclub,Nikki Hurtado,Joe Capobianco,Robert Hernandez,Bob Tyrell ,Nick Chaboya med flera. Otroligt roligt men även extremt pressande.
Att sen behöva träffa nya kunder,som pratar Danska dessutom,gjorde mig ännu mer nervös.
Min första kund var en helt fin tjej fårn Köpenhamn som ville ha en rosett med sin katts siffror. Katten är 16 år och still going strong ,och mycket snart hade  vi kommigt fram till en massa gemensamma nämnare,bland annat seriemördare,katter och film;)
 På fredag kväll checkar vi in på Scandig Copenhagen,ett något skabbigt " fint" hotell ,där inget ätbart går att få tag på efter 21.30 och den lilla vinaren i minibaren kostar 75 dkk!!!! Vi tog en bara för att upprätthålla imagen av ett lyxhotell.
På Lördagen var det dax för vän Ivana,och som vanligt var det sjukt givande och 4 timmar flyger iväg!!
 Sedan kom fröken Cirkeline,en underbar driven kvinna som vet vad hon vill. Hon fick hibiscusar och  hennes hunds namn (fearless för er som har 08 i riktnummer) . Det tog merdelen av dagen och kl 22.00 var jag slut som människa.

De finaste av vänner hälsade på och svärmade lite runt båset,Stefan mr.Diskret himself och Frugan ,Påli och Stiffler var bra i gasen vid detta laget. 
 En cider på detta och sen faceplant på hotellet.



 Vi hittade en 7-11 på Istergade som hade vinare (gotta love Danmark;)) och sen satte vi oss i sängarna och gkodde på respektive mobiler. iPhone är en så social tingest.

 På morgonen fick Per sova (skräll?) och jag pasade på att äta frulla med The Firenights från västerås! Frukostmatsalen ser jävligt underhållande ut med ödlemänner och tatuerade tanter,freaks och bara vanliga drägg inom banchen. Ett sannt nöje att se de "vanliga" gästena ballglo på oss när vi väller in 30 m in innan frukostbuffen stänger.
 Söndag Var Spocks dag (ursäkta de dåliga fotona men jag glömde den riktiga kameran)
 och även Spindlemannen fick startrekloggan på ankeln:) Kärt arbete ska ni tro!:)

 Jag vann andrapris i best colour med Avatar ryggen,och sällan har jag varit i så otroligt gott sällskap i en tävling1! 23 otroliga tatueringar och förstapriset gick till Johan Finné från Evil Twins. Jag kan inget annat än bocka och buga ödmjukt,och känna att ett pris på den enda tävlingen jag var med i är otroligt bra utdelning.
 Per upptäckte att  han fick namnat pass,,inte alla som får det!!

En otroligt skön mässa såhär i efterhand,värt allt stök och bök!!
Tyvärr så kom vi hem till en studio som någon gjort inbrott i:( Några vänliga jävlar som vet att vi  har en dörr i kryptan,någon som vet hur huset ser ut och som varit i kryptan förr har bara vandrat in och snott dator,kassa kamera och högtalare. Ser ni något eller hör något är vi tacksamma!!!!

Inga kommentarer: