Sidvyer, senaste månaden

lördag 25 december 2010

Julen som sådan,,,

Vi satte ut tidigt på morgonen för att skatteskrivas i av faraon,,,eller nej,det var en annan historia.

Vi drog kl 6.00 på m orgonen för att slippa hela snöstormen och det var inte en minut för sent! österlen var smått omöjligt att ta sig ut från redan då och ja,,alla vet ju hur det slutade?

Uppei Tjällmo såg det ut såhär:)

Väl där satte vi geast igång och babbla undertiden vi lagade julmaten. Skinkan koktes på vedeldad spis,,hur jävla charmigt är inte det??

Lite disneyögonblick när ett rådjur kom och åt lite:)

Såhär otroligt vackert ser det ut i Skogaholms konsumbutik/Johnny och mammas hus:)

I år slapp vi det sedvanliga sjungandet för grannarna jag inte känner överhuvudtaget,men kallskuret hos Dan och Eva är ju ett måste:) Det var ner mot -14 (varmt jämte -24 på natten!!)

Kapten på g!!

Julgranen kläddes undertiden jag kokade knäck,och jag insåg hur jag saknat knäcken!

Poseidon(som nu väger runt 7 kg) och Bella höll bra koll på varandra hela kvällen!!:)

Jag slutade räkna kukfällor allt eftersom julaftonen dök upp men det var många. Här har mamma arrangerat en goding!

Jag kunde verkligen inte gissa vem tomten var iår!!!(se nedan)

Efter julbordet var det dax att rimma och ni måste medge att killarna inte ser hälften så lidande ut som de gnäller om;)

Vi styrkte uppgifterna om att man mest hittar smäck på Ullared,,,,

Här gör jag mitt bästa trolltricks,,"den försvunna chäfern"

Nicklas får kärlek,och ja,han hånglar verkligen upp VAD somhelst,det är inte bara rykten.

En viss syster tog sig an julklappandet som en stafett eller ett maraton och sannerligen vann hon!!

Liten nostalgitripp kan jag säga!! Tomtebloss,,,mmmmmm

Som vanligt blev jag tomte.Lösskägg är bögigt,så jag tog vad jag hade,,

Har inte en suck vad syrranmonstret  pysslar med men det har säkert vetenskapliga förankringar?

Nedan ser vi orsaken till varför ljuset slocknade efter julklappsutdelningen för vissa;) Bara ETT glas vin var,,,

En underbar jul som inte kan överträffas bara jämföras med alla de andra perfekta julaftnar:) Tack alla mina älskade!!

Inga kommentarer: