Sidvyer, senaste månaden

tisdag 28 december 2010

iPhone och en catch 22

Även om jag hatar att prata i telefon så kan man tycka att en splajs ny iPhone 4  32 gb SKA fungera att ringa med ,så jag gick tillbaka med min lur till OnOff med kvitto och allt för att få den fixad. De sade då att jag måste kontakta apple.se för att få telefonen reparerad(dvs jag måste skicka den el få den hämtad OM ens support täcker det)

Ja,tänkte jag,det verkar vettigt! Så jag gick hem och försökte fixa detta. Det visar sig DÅ att man endast kan få support via sin operatör,,,,telefonen köptes obunden till operatör!

Kapten ringde till apples support,och killen där sade att han ALDRIG hade hört talas om en telefon som är olåst som sålts i sverige!

WTF!!??? Nu återstår en lång väntan utan lur i guess.

Något som roar mig extremt är att alla idioter på support överallt ber en RINGA supporten för att få hjälp!!?? ÄR ni dumma i huvet eller har ni bara inte hört på?

Inga kommentarer: