Sidvyer, senaste månaden

måndag 29 november 2010

Planch och träning,kaffe och bajs!och öronvax.

Jag ville lite smått veta varför öronvax smakar så illa(och det ENDAST för harry potterfilmerna ocher Bertie Botts allflavoured beans!!!),så eniro fick bistå med lite fakta.(tar inte de från google och wikipedia??wiki är sådääär tillförlitligt):

Öronvax innehåller bland annat lanosterol och kolesterol och bildas ur  talgkörtlarna i innerörat. Öronvaxets medecinska term är  cerumen ,och det är till för att  hålla örat mjukt och fuktigt(här tror jag själv att kroppen tog avfall och tänkte:detta kan jag använda till att smörja,,som spillolja!) Det hjälper också till att fånga upp  particklar så att dessa  inte hamnar i hörselgången. Öronvax finns i 2 sorter,vått och torrt.

Det var som fan. Men min fråga var ju VARFÖR det smakar så illa!?

Jag ska snart ge mig ut i det dödsföraktande blå Anuset och se om jag tar mig hela vägen till gymet. Det är inte säkert,,det blåser ju. Här på österlen kan det komma en löjlig mängd snö,och så fort det blåser hamnar allt på vägarna och inte ett korn på fälten. Inget stoppar det!!!Helt annat än uppe i skogarna i Örebro tex.

Har påbörjat en planch till som går sakta men mysigt,,en sneak preview mest för att jag inte har ngt annat att bifoga!

Inga kommentarer: